نشت آب از پنجره دوجداره به داخل منزل از جمله معضلاتی است. که مجموعه کاراکو قصد دارد در این متن به صورت تخصصی درباره این موضوع اطلاعات و راه حل های کارشناسی را در اختیارتان قرار دهد. لازم است بدانید که پنجره دو جداره استاندارد به هیچ وجه آب باران را به داخل منزل هدایت نخواهد کرد. همراهان عزیز در صورتی که با این مشکل مواجه شدید بدانید که ایرادی دراین بخش به وجود آمده است.

از مزایای پنجره دوجداره خاصیت عایق بندی و بهینه سازی انرژی از شعارهای اصلی تولید و طراحی درب و پنجره UPVC می باشد که باعث استقبال عموم شده است. البته که هدایتگر بودن آب نفوذی در همان مراحل تولید در تمامی بخش ها اعمال می شود.

توجه به این نکته بسیار مهم لازم است که اگر پنجره ها با استاندارهای درست ساخته شود. در زمان نصب به خوبی تنظیم و رگلاژ شوند تا مدت ها از نشت آب یا هر عامل خارجی دیگر خبری نخواهد بود. درزگیری و عایق بندی اصولی پنجره ها دوجداره باید با استفاده از لاستیک و چسب های مخصوص انجام شود. که در کنار رگلاژ پنجره دوجداره تا مدت طولانی مانع از ورود آب باران و صدا و حرارت به داخل ساختمان شود.

نشت آب از پنجره دوجداره

دلایل نشت آب از پنجره دوجداره

در ابتدا لازم است مواردی که سبب ایجاد این مشکل می شود را بررسی کنیم. بهتر است نگاهی به ساختار و نکات نصب بی اندازیم تا در روند کار متوجه ایرادت احتمالی شویم. منظور از عایق بندی و درزگیری یعنی بستن کامل منافذ موجود در پنجره های UPVC و آلومینیوم که مانع از ورود هوا و آب به داخل می شود.

مطالعه کنید
رگلاژ در و پنجره آلومینیوم

عمده ترین دلیل نفوذ و نشت آب باران از درب و پنجره، نداشتن شیارهای تخلیه آب است. که باید در هنگام تولید در پروفیل ها ایجاد شود، اما به دلیل سهل انگاری و یا کیفیت پایین پروفیل ها ممکن است. در اولین بارش فصلی باعث نفوذ آب شده و مشکلات متعددی را برای شما به وجود آورد. لازم به ذکر است که فریم آهنی اگر قبل از نصب بر روی چهارچوب ها تعبیه شود. بدون شک هم درب و پنجره ها به خوبی در جای خود پیچ می شوند و هم در بحث جلوگیری از نفوذ آب موثر می باشد.

شیار تخلیه آب در ضلع عرض پایینی در تمامی پروفیل ها ایجاد می شود. که مهمترین نقش را در جلوگیری از نشت آب از پنجره های دوجداره را ایفا می کند. این شیارهای توسط دستگاه های مخصوص فرز و مته در سایزهای مختلف ایجاد می شود که برای تهیه هوا نیز کاربرد دارد.

به محض اینکه با گذر زمان بخش های مختلف از جمله لاستیک ها فرسوده می شوند و یا رگلاژ در و پنجره  UPVC   دچار اشکال می شود. باید از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

نشت آب از پنجره دوجداره

راه حل های  پیشگیری از نشتی آب

اکثر پروژه ها مهمترین عامل نبود شیارها است و البته در تعداد زیادی نیز نبود عایق بندی اصولی به همراه عدم تنظیم یراق آلات و شیشه ها مهم ترین عوامل بروز مشکلات است که درمورد آن صحبت کردیم. هنگامی که مشاهده کردید در اثر نظافت آب به بیرون هدایت نمی شود و یا در هنگام بارش های باران آب به داخل نفوذ یا نشت می کند. در این مواقع با تعمیرکار متخصص در این حوزه تماس بگیرید. تا با حضورخود در محل شیارهای تخلیه را در پروفیل ایجاد کند و در صورت خارج شدن از رگلاژ کار تعمیرات و رگلاژ پنجره UPVC را انجام دهد.

  • تعویض لاستیک های آب بندی که به مرور زمان کیفیت خود را از دست دادند
  • رگلاژ پنجره دوجداره ،یراق آلات شیشه ها و زاماک
  • تنظیم اتصالات برای چسبندگی بهتر به قاب
  • در صورت لزوم ایجاد کانال های تخلیه و تمیز کردن قطعات گرفته شده
  • چسباندن اطراف و نقاط آسیب دیده پروفیل
مطالعه کنید
چگونگی رفع افتادگی پنجره دوجداره

نشت آب از پنجره دو جداره

نکته

نکته اینکه به هیچ وجه نباید افراد خود اقدام به ایجاد شیار یا عایق بندی و تنظیم شیشه کنند. زیرا خطرات زیادی همچون شکستن پروفیل ها و شیشه دوجداره، افتادن لنگه ها و یا باز کردن بیش از حد منافذ عبور آب؛ ممکن است ایجاد شود.

جمع بندی

با وجود همه توضیحاتی که در متن بالا بیان شد. در صورت بروز این مشکل حتما بهتر است که با گروه فنی و مهندسی کاراکو تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان تعمیر کار ماهر در محل حاضر شود و مشکل را برطرف نماید و توضیحات کامل و مناسبی را به شما ارائه نماید.

شماره تماس کاراکو