پنجره فولکس واگنی به نوعی از پنجره های کشویی دوجداره می گویند که به صورت ریلی باز و بسته می شود. علت نام گذاری این نوع از درب و پنجره ، شباهت باز و بسته شدن آن مانند درب خودروی فولکس واگن است که  به هنگام باز شدن لنگه حدود 8 سانتی متر بیرون آمده و به صورت کشویی حرکت می کند.

مکانیزم باز و بسته شدن پنجره فولکس واگنی

همانطور که در تصویر زیر مشخص است ، دستگیره پنجره UPVC فولکس واگنی در حالت پایین بسته است. با حرکت 90 درجه ای به سمت خط افقی ، درب یا پنجره به صورت دو حالته (30 درجه از بالا) باز خواهد شد. در نهایت با حرکت به سمت بالا (45 درجه) قفل امنیتی آزاد می شود و لنگه بازشو از سمت پایین وارد ریل می شود. سپس بصورت کشویی به طرفین حرکت می کند.

در هنگام بستن درب کافیست لنگه را در جهت بسته شدن حرکت دهید. پایین بازشو بصورت خودکار و یا با کمک دست (بسته به نوع یراق آلات : اتومات ، نیمه اتومات و مکانیکی) به سمت داخل فریم حرکت می کند. سپس با چرخاندن دستگیره و یا کمک دست قسمت بالا نیز به سمت داخل حرکت کرده و درب فولکس واگنی بسته می شود.

توجه : برای افزایش عمر یراق آلات ، بهتر است در هنگام باز کردن درب یا پنجره دوجداره فولکس واگنی ، قسمت پایین به صورت کامل از چارچوب بیرون آمده و روی ریل قرار بگیرد. در غیر این صورت فشار زیادی بر روی ریل وارد می شود.

مطالعه کنید
کدام مدل پنجره دوجداره برای منزل شما مناسب است؟

انواع پنجره فولکس واگنی

  • تمام اتومات
  • نیمه اتومات
  • اتومات

تفاوت پنجره واگنی با پنجره دوجداره کشویی

میزان عایق بندی

مکانیزم بسته شدن پنجره و درب واگنی موجب چفت شدگی لنگه بازشو به فریم می گردد. در نتیجه عایق بندی بالاتری نسبت به پنجره کشویی دارد.

نوع یراق آلات به کار رفته

تفاوت پنجره فولکس واگنی با پنجره دوجداره کشویی ، در ریل و یراق آلات بازشو است که سبب می شود کارایی و آب بندی بهتری نسبت به پنجره های دوجداره کشویی داشته باشد.

پنجره فولکس واگنی

نحوه باز و بسته شدن

هنگامی که این پنجره در حالت بسته قرار دارد همانند درب و پنجره لولایی است ، با این تفاوت که هنگام باز شدن به سمت عقب آمده و بر روی ریل قرار می گیرد و به حالت کشویی حرکت می کند. اما در پنجره دوجداره کشویی ، لنگه بازشو تماماً بر روی ریلی که روی پروفیل فریم تعبیه شده حرکت می کند.

قیمت

در ابعاد استاندارد قیمت پنجره فولکس واگنی نسبت به قیمت پنجره کشویی بالاتر است ، زیرا هزینه یراق آلات آن بیشتر است و این بر روی قییمت نهایی تأثیر گذار است.

کاراکو

مجموعه کاراکو با دانش فنی و به روز نیروهای متخصص خود و با در اختیار داشتن بهترین تجهیزات و ابزار آلات آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر و رگلاژ درب و پنجره در کوتاه ترین زمان می باشد.

شماره تماس کاراکو