امروزه نمای شیشه ای فریملس یکی از پرکاربردترین نماهای ساختمان اداری به حساب می آید. این نماها به دلیل زیبایی خاص، دریافت حداکثر انرژی نور خورشید در ساعات اداری و بهینه سازی در مصرف برق در واحدهای اداری و تجاری از محبوبیت بالایی برخوردار است. قصد داریم در این مطلب به رگلاژ و تعمیر پنجره فریملس بپردازیم.

تعریف کلی پنجره فریم لس

گونه ای از صفحات بتنی ساده که از شیشه های حرارت دیده ضحیم ساخته شده اند و در صنعت ساختمان استفاده می شوند، شیشه ها و نمای شیشه ای فریم لس هستند. شیشه های ضحیم تر برای نمای شیشه ای فریم لس استفاده می شوند و دلیل این امر آن است که استفاده از شیشه های ضحیم تر در درهای شیشه ای حمام ها بسیار ضروری است.

برتری ها این پنجره

  • زیبایی ظاهری که در کل نما ایجاد می کند.
  • نصب آسان و سریع بر روی انواع طراحی ساختمان
  • عایق صوتی و حرارتی به دلیل شیشه های مقاوم و دوجداره
  • سهولت در نگه داری و نظافت
  • امکان نصب به صورت فیکس و بازشو

اصلی ترین مزیت نمای شیشه ای علاوه بر زیبایی ظاهری، امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز و نور می باشد. در حالت فیکس نیز این قابلیت وجود دارد. در واقع استفاده از این نماهای مدرن و مشتری پسند است.

پنجره فریم لس شیشه ای، قاب آلومینیوم نگهدارنده شیشه بر روی یک فریم از جنس فولاد که از پروفیل با سایز متفاوت و متنوع ساخته شده نصب و فیکس می گردند.

خدماتی که در زمینه رگلاژ و تعمیر پنجره فریملس صورت می گیرد.

  • تعویض کلیه قطعات معیوب
  • عایق بندی ،آب بندی و درزگیری پنجره فریملس
  • تعویش شیشه شکسته فریملس
  • تعمیر و تعویض دستگیره خراب
  • تعویض لولا شکسته فریملس
مطالعه کنید
چگونگی رگلاژ پنجره آلومینیومی دوحالته

رگلاژ پنجره فریملس

نحوه رگلاژ و تعمیر

کار تعمیر پنجره فریلمس دارای پیچیدگی های خاصی می باشد. باید ابتدا قطعات درگیر را بررسی نمایید و همچنین بخش های که امکان دارد دچار ایراد و آسیب باشند باید شناسایی و مورد آن برطرف گردد. که احتیاج به ابزار و تجهیزات متعددی می باشد.

مهم ترین نکته که افراد خود اقدام به تعمیر نکنند حتما از تعمیرکار حرفه ای در این زمینه کمک گرفته شود. چرا که به خاطر سنگینی لنگه و احتمال سقوط و ایجاد خطرات جانی و مالی که وجود دارد.

مهمترین بخش در فریم لس بدون شک لولاها هستند. که از آلیاژ مقاومی برای ساخت آن استفاده می شود. وظیفه جا به جایی و نگه داری بخش بازشو را برعهده داشته، و بیشترین خرابی پنجره فریم لس نیز مربوط به همین بخش است.

تعویض لولا شکسته شده

پنجره فریملس به صورت شبکه بندی بر روی ورقه های آلومینیومی سوار شده است. به خاطر نورگیری فوق العاده که دارند. و از جهت زیبایی نما در رده بالای نما استفاده شده در تهران و کرج قرار می گیرد که در ساختمان های زیادی قابل مشاهده است.

لولای فریم لس به دلیل ایفای نقش اصلی در عملکرد پنجره، و درگیر بودن روزانه به دلیل باز و بست مداوم برای تهویه هوای داخل بیشتر در معرض خرابی بوده، و به دلایل متعددی همچون ضعف در استحکام به دلیل جنس نامرغوب و عدم رگلاژ، در یک بازه زمانی متغیر دچار شکستگی شده و عواقب زیادی را در پی دارد.

زمانی که لولا دچار شکستگی می شود، اولین اقدام بستن کامل پنجره و عدم باز و بست پی در پی برای جلوگیری از سقوط لنگه به بیرون می باشد.

مطالعه کنید
چگونگی تعویض دستگیره و قفل پنجره دوجداره

تعمیر پنجره فریملس

رگلاژ و تعمیر پنجره فریملس در تهران و کرج

خدمات تعمیر پنجره فریملس توسط گروه فنی و مهندسی کاراکو با داشتن سال ها سابقه در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی در تمامی مناطق تهران از شمال تهران تا غرب تهران و شرق تهران و همچنین اطراف تهران و شهر کرج نیز نیرو اعزام می شود. دقت کنید که آگاهی مشتریان از ویژگی های یک شرکت معتبر در تهران و کرج می تواند علاوه بر داشتن یک انتخاب مطمئن، سبب کاهش هزینه و داشتن اطمینان صد در صدی از رفع مشکلات پیش آمده است.

شماره تماس کاراکو