تعویض نوار و لاستیک پنجره دوجداره از جمله خدماتی است که توسط شرکت کاراکو در سراسر تهران و کرج ارائه می شود. در تعویض لاستیک درزگیر پنجره upvc یا آلومینیوم لازم است تا لنگه از داخل فریم خارج شود. که برای این منظور پیچ لولاها باز شده و پایین آورده می شود.

لاستیک های درزگیری که برای درب و پنجره upvc استفاده می شود. از با کیفیت ترین مواد خام و ترکیب آن با ماده شیمیایی پروپلین اتیلن دین مونومر ساخته می شود. که موجب استحکام بالا در مقابل تابش نور خورشید و فشار هوای ورودی در کنار ایجاد توازن دمایی بهینه می گردد.

انواع لاستیک و نحوه تعویض نوار و لاستیک پنجره دوجداره 

در ابتدای کار لاستیک های قدیمی را از ریل و شیارها خارج کرده که برای این منظور از فشار دست و وسیله کاربردی رابر و غلتک مخصوص می توان استفاده کرد. باید دقت کنید که عملیات جای گذاری لاستیک های درزگیر در پنجره های دوجداره در کارگاه تولیدی در دو مرحله اجرایی شود.

لاستیک درزگیر که با نام لاتین epdm نیز شناخته می شود، در سال اول استفاده ممکن است هیچگونه اثری از خرابی یا کاهش کیفیت در ظاهر آن دیده نشود. اما در گذر زمان و عوامل محیطی زیاد و به دلیل کم کاری در نصب و تولید از حالت اولیه خارج شده و نیاز به تعویض داشته باشد.

یک نوع لاستیک های دیگر تحت عنوان tpe وجود دارد که دارای سه لایه با فرمولاسیون ویژه است. که مخصوص پنجره های دوجداره upvc در طرح و رنگ مشکی و خاکستری می باشد.

مطالعه کنید
نحوه تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی

برای تعویض لاستیک پنجره دوجداره upvc در هر دو نوع هیچ محدودیتی وجود ندارد. و با تخصص تعمیرکار و استفاده از اجناس درجه یک و پیاده سازی شیوه های صحیح عایق بندی درب و پنجره، تا سال ها با خیالت راحت از این محصول می توانید استفاده کنید. بهینه سازی و عایق صوتی و حرارتی پنجره های یو پی وی سی وابسته به لاستیک های درزگیر و چسب های مخصوص و شیشه های دوجداره می باشد.

تعویض نوار و لاستیک پنجره دوجداره

اهیمت تعویض نوار و لاستیک پنجره دوجداره

لاستیک های آب بندی در پنجره دوجداره و پنجره آلومینیومی نقش بسیار مهمی در عایق بودن پنجره دارند. ضمن اینکه امکان دارد به مرور زمان کیفیت این لاستیک از بین برود و نیاز به تعویض آن پیدا کنید. البته که اگر از لاستیک استاندارد نوع  epdm استفاده کنید هیچ گاه نیاز به تعویض آن پیدا نمی کنید.

اگر احساس می کنید از پنجره دوجداره شما صدا عبور می کند و یا گرد و خاک وارد می شود. یکی از دلایل آن می تواند از دست دادن کیفیت لاستیک های آب بندی و هوابندی باشد. که شما می توانید با تعویض لاستیک پنجره دوجداره مجددا قابلیت آن را بالا ببرید.

برای انجام هرگونه عملیات رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره می توانید از گروه فنی و مهندسی کاراکو کمک بگیرید تا کار شما به صورت اصولی انجام شود.

ویژگی های لاستیک درزگیر

افزایش عایق بودن در برابر صدا و گرما و جلوگیری از نفوذ آب به داخل تنها با استفاده از لاستیک های درزگیر درب و پنجره دوجداره امکان پذیر می باشد. لاستیک درزگیر پنجره دوجداره دارای باکیفیت ترین مواد خام و نیز پروپلین دین مونومر می باشد. این مواد بکار رفته سبب مقاومت پنجره دوجداره در برابر نور خورشید، اکسید شدن در برابر هوا، مقاومت سیستم پنجره های دوجداره در برابر فشار هوا و تحمل اختلاف دمایی بالا خواهد شد.

مطالعه کنید
صداگیری پنجره UPVC

یکی از مهم ترین ویژگی های این لاستیک درزگیر پنجره دوجداره، استمرار و باقی ماندن در کیفیت اولیه می باشد. چرا که این لاستیک ها از ابتدا بسیار باکیفیت و استاندارد هستند.

ابعاد و میزان مقاومت و کشش لاستیک های مورد استفاده در پنجره دوجداره توسط دستگاه های مخصوص سنجیده می شود. تا علاوه بر طول عمر بالا در برابر عوامل داخلی و خارجی مقاوم بوده و عایق بندی به بهترین شکل انجام می گیرد.

با توجه به قرار گرفتن این لاستیک و ثابت بودن آن بر روی پروفیل پنجره دوجداره به طور کامل عایق بندی را افزایش می دهد.

پروفیل های استفاده شده در درب و پنجره دوجداره دارای عمر مفید و استحکام بالایی می باشد. که به سبب مجهز بودن درزگیرها در مقابل صدا، غبار، آب و ضربه و طوفان ها کاملا مقاوم می باشند.

تعویض نوار و لاستیک پنجره دوجداره

با بروز چه مواردی احتیاج به تعویض لاستیک پنجره شکل می گیرد؟

  • عبور سر و صدا از پنجره
  • وارد شدن گرد و خاک از بین بازشوها و درزها می تواند از دلایل فرسوده شدن لاستیک باشد.
  • هنگامی که رگلاژ پنجره دوجداره بهم بخورد.
  • ورود سرما و از دست دادن گرما از بین بازشوها پنجره به طور کلی هدر رفتن انرژی رخ دهد.
  • نفوذ آب در حین شستشو یکی دیگر از دلایل خرابی لاستیک ها پنجره دوجداره می باشد.

تعویض نوار و لاستیک پنجره دوجداره

جمع بندی

برای تعویض لاستیک پنجره هیچ محدودیتی وجود ندارد. و با وجود نیرو متخصص و کاربلد تیم کاراکو و استفاده از اجناس درجه یک و پیاده سازی شیوه های صحیح عایق بندی درب و پنجره تا سال ها با خیال راحت از این محصول می توانید بهره ببرید.

مطالعه کنید
تعمیر و تعویض اسپانیولت با گروه تخصصی کاراکو

شماره تماس کاراکو