درب و پنجره آلومینیومی که در گذشته در ساختمان سازی کاربرد داشته با آنچه امروزه بکار می رود تفاوت بسیاری دارد. با پیشرفتی که در این صنعت شکل گرفته است. البته ویژگی ها و مزایای که درب و پنجره آلومینیومی دارد به شدت در بین مردم طرفداران بیشماری را جذب نموده است.

درب و پنجره آلومینیومی

این متریال در دو نوع نرمال و ترمال بریک تولید می شوند. در نوع نرمال آن ثبات رنگ در برابر تابش آفتاب را داریم به علاوه امکان رنگ کردن آلومینیوم آن وجود دارد. ضمن این موارد آلومینیوم آن قابل بازیافت می باشد. در پنجره ترمال بریک که نسل جدیدی از درب و پنجره آلومینیومی محسوب می شود. دارای خاصیت عایق بودن است این نوع پنجره تا حد زیادی فضای داخلی ساختمان ها را از آلودگی صوتی و هدر رفتن انرژی عایق می کند.

نوع بازشو درب و پنجره آلومینیومی

لیفت اند اسلاید

به دلیل باز و بسته شدن این پنجره ها به صورت کشویی و اشغال نکردن فضا هنگام باز کردن در دسته پنجره های پرطرفدار می باشد. و برخلاف درب و پنجره کشویی عایق بسیار مناسب صوت ،حرارت ،رطوبت و گرد و غبار است.

درب و پنجره آلومینیومی دوحالته

منظور از دو حالته بودن باز شدن پنجره از طرف بالا یا پایین و همچنین باز شدن از سمت عرض است. طراحی دیگر که معمول می باشد طراحی باز شدن درب و پنجره به صورت 180 درجه است.

بازشو پیوت

بازشو پیوت یا محوری همانطور که از نام آن پیداست حول یک محور انجام می شود. محل نصب لولا به گونه ای است که به جای اینکه در یک طرف چارچوب قرار گیرد در فاصله چند سانتی متری از چارچوب یا در مواردی کاملا در نقطه وسط نصب می شود و امکان چرخش بازشو حول این نقطه را میسر می کند. به این صورت از هر دو سمت فضای بازشویی را ایجاد می کند.

مطالعه کنید
نصب و تعمیر نما یا پنجره کرتین وال

درب و پنجره آلومینیومی

ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی

  • ماندگاری بالا و استحکام این متریال از ویژگی های آن محسوب می شود. البته که دلیل این ماندگاری مقاومت در برابر رطوبت است در واقع رطوبت سبب زنگ زدگی و خوردگی آلومینیوم نمی شود.
  • از جهت اقتصادی این نوع درب و پنجره در مقایسه با دیگر متریال ها هزینه کمتری دارد یک انتخاب به صرفه محسوب می شود.
  • این متریال احتیاج به نگهداری خاصی ندارد و بعد از چندین سال استفاده کیفیت خود را از دست نمی دهد.
  • از جهت ظاهری درب و پنجره آلومینیومی ظاهری شیک و مدرن هم به داخل و خارج ساختمان می دهد.
  • این نوع درب و پنجره سازگار با محیط زیست است یعنی متریال آن قابل بازیافت می باشد.
  • بحث زیبایی و تنوع در طرح و رنگ از ویژگی های این پروفیل محسوب می شود. همین امر سبب شده تا امروز مورد استقبال مشتریان قرار گیرد.
نکات مهم در زمان انتخاب درب و پنجره آلومینیومی

توجه به نوع و مرغوبیت پروفیل تاثیر زیادی در کیفیت درب و پنجره دارد. علاوه بر آن توجه به ضخامت دیواره پروفیل و استفاده از تیغه پلی امید در آن نیز در کیفیت درب و پنجره موثر است.

یکی دیگر از نکات توجه به لاستیک  EPDM  که برای درزبندی پنجره استفاده می شود. در صورتی که جنس این لاستیک مرغوب نباشد امکان دارد در اثر باز و بسته شدن زیاد پنجره طی مدت زمان کمی کیفیت خود را از دست دهد. در صورت نبود این لاستیک پنجره به طور کامل ویژگی عایق بودن خود را از دست می دهد.

مطالعه کنید
نحوه استفاده درست از پنجره دوجداره

از دیگر نکات مهم در زمان انتخاب درب و پنجره آلومینیومی نوع اتصالات و یراق آلات به کار رفته در آن است. منظور از یراق آلات دستگیره و لولا است. استفاده از یراق آلات با کیفیت سبب طول عمر بیشتر پروفیل می شود.

چسب شیشه که در پنجره دوجداره آلومینیومی به کار می رود باید از نوع مرغوب باشد. اهمیت با کیفیت بودن این چسب به خاطر بستن راه نفوذ هوا به شیشه است.

نکته آخر در خرید درب و پنجره آلومینیومی نصب و راه اندازی آن است. که حتما توسط فرد ماهر و متخصص در زمینه رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره و یو پی وی سی صورت گیرد. چرا که نصب این محصولات در کیفیت و کارایی آن ها تاثیر بسزایی دارد.

درب و پنجره آلومینیومی

جمع بندی

با گذر زمان و استفاده از درب و پنجره آلومینیومی احتمال خرابی و گیر کردن در آن وجود دارد که اجتناب ناپذیر است. در چنین مواقعی احتیاج به رگلاژ پنجره آلومینیومی است. که می توانید با گروه فنی و مهندسی کاراکو تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان به محل مورد نظر اعزام شوند.

شماره تماس کاراکو