پنجره دوجداره دوحالته در واقع سه نوع پنجره مختلف در یک پنجره است. در کل از یک پنجره ثابت، یک پنجره تک حالته چپ یا راست بازشو و یک پنجره بالا بازشو تشکیل شده است. به طور کلی این پنجره با استفاده از یراقی که در آن به کار رفته است و دستگیره ای که بر روی آن نصب شده است به شما قابلیت حرکت پنجره و نوع باز شدن آن را مشخص می کند. به این ترتیب با چرخاندن دستگیره 90 درجه امکان باز شدن از راست یا چپ را می دهد و با چرخاندن دستگیره 180 درجه امکان باز شدت از بالا و به صورت کلنگی را می دهد. این سیستم باز شدن سبب شده این پنجره کاربرد بسیاری داشته باشد.

رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته

در آغاز کار باید کاور مربوط به لولا را خارج کنید، در این مرحله پنجره را باز کنید با استفاده از آلن مخصوص یا پیچ گوشتی کاور را جدا کنید. سپس لنگه بازشو را در محور افقی و عمودی جا به جا کنید. در حالی که پنجره را در جهت افقی حرکت می دهید احتیاج به آلن دارید تا یک پیچ رگلاژ که به صورت افقی قرار گرفته است را باز و بسته کنید تازمانی که لنگه بازشو چفت شود این کار را ادامه دهید. در صورتی که می خواهید رگلاژ به صورت عمودی نیز انجام دهید به همین تریب با کمک آلن مراحل رگلاژ را انجام می دهید.

دقت نمایید در صورتی که پیچ به صورت ساعتگرد چرخانده شود لنگه بازشو محصول به سمت بالا حرکت می کند و در حالی که پیچ را پادساعتگرد بچرخانید لنگه بازشو به سمت پایین حرکت می کند. به این موضوع توجه نمایید که برای رگلاژ پنجره دوجداره باید جهت عمودی و افقی به طور هم زمان انجام شود تا در نهایت عملکرد پنجره درست شود.

مطالعه کنید
نحوه رگلاژ درب و پنجره یو پی وی سی

رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته

برتری ها پنجره دوجداره دوحالته

  • به دلیل استفاده از یراق آلات پیشرفته دارای امنیت بالایی می باشد.
  • بازشو در جهت های مختلف می تواند تهویه و سیرکولاسیون بهتری را برای فضا به وجود آورد.
  • مدرن بودن و طراحی جذاب نوع بازشو از برتری پنجره دوحالته است.
  • قابل سفارش در اندازه های مختلف می باشد و محدودیت ندارد.

عملیات رگلاژ چقدر طول می کشد؟

مدت زمانی که رگلاژ کار می برد به سه فاکتور بستگی دارد.

  • نوع پنجره ای ( نوع بازشو ) که قرار است رگلاژ بر روی آن صورت گیرد.
  • ابعاد و اندازه و ارتفاع پنجره
  • مهارت و تخصص فرد تعمیرکار

رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته

نگهداری از پنجره دوجداره دوحالته

هرچند این دسته از پنجره ها به مراقبت و تعمیر کمتری احتیاج دارند. اما برای جلوگیری از رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته لازم است یکسری از موارد را رعایت کرد که کار بسیاری سختی نیز نمی باشد.

  1. در زمان باز و بسته کردن در حالت ها مختلف بازشو پنجره، به طور صحیح انجام دهید و مطمئن شوید دستگیره در حالت درست قرار دارد.
  2. پنجره دوجداره در برابر حرارت و آتش مقاومت خوبی دارد، اما سعی کنید در کنار آن ها قرار نگیرد.
  3. در حالی که پنجره را باز و بسته می کنید اگر با گیر و مشکلی مواجه شدید احتمالا احتیاج به رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته می باشد. در این مرحله از تعمیرکار ماهر و متخصص در زمینه رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره و یو پی وی سی کمک بگیرید.
  4. برای تمیز کردن و شستشو پنجره از مواد شوینده الکل دار و اسیدی استفاده نکنید، استفاده از محلول آب و صابون کافی است.
  5. روغن کاری درزهای پنجره و سرویس آن ها سبب می شود تا روان تر حرکت کنند، و هم باز و بسته کردن آن ها به راحتی انجام شود و هم آسیب نبینند و خشک نشوند.
  6. از یراق آلات و اسپانیولت با کیفیت استفاده کنید.
مطالعه کنید
تعمیر دستگیره پنجره دوجداره
جمع بندی

با وجود توضیحاتی که در متن بالا در خصوص رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته بیان شد. در صورت بروز هرگونه مشکل و خرابی در زمینه پنجره دوجداره می توانید با گروه فنی و مهندسی کاراکو تماس بگیرید. تا در کوتاه ترین زمان تعمیرکار ماهر در محل حاضر شود.

شماره تماس کاراکو