رگلاژ کردن پنجره یو پی وی سی دوجداره سبب می شود. تا پنجره به کیفیت و عملکرد اولیه خود باز گردد و در جلوگیری از هدر رفت انرژی موثر می باشد. دلایلی مانند نصب اشتباه و استفاده از یراق آلات بی کیفیت و نامرغوب بودن پروفیل یو پی وی سی سبب می شود تا کیفیت پنجره با گذر زمان دچار تغییر شود.

رگلاژ پنجره یو پی وی سی باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود. چرا که لازم است شخص اطلاعات فنی در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی داشته باشد تا بتواند کار را به نحوه صحیح انجام دهد. در صورت بکار گرفتن نصاب غیر حرفه ای مواردی از قبیل یراق آلات نامرغوب، پروفیل ها بی کیفیت و توجه نداشتن به قواعد نصب سبب می شود عایق بندی پنجره و تنظیمات آن دچار مشکل شود.

مراحل رگلاژ کردن پنجره یو پی وی سی دوجداره

رگلاژ کردن پنجره یو پی وی سی دوجداره دارای مراحلی می باشد. در مرحله اول باید کاوری که برروی لولای پنجره قرار دارد خارج شود. برای این مرحله باید پنجره را باز کنید و با استفاده از آچار آلن کاور را جدا کنید. مرحله بعد به سراغ پیچ که بالای پنجره قرار دارد و آن را به سمت چپ و راست حرکت دهید. تا لنگه بازشو به طرف پایین جا به جا شود. ضمن اینکه رگلاژ کردن پنجره یو پی وی سی دوجداره باید به صورت افقی و عمودی و به صورت همزمان انجام شود تا رگلاژ پنجره دوجداره به نحوه صحیح انجام گیرد. نکته دیگر که در حین جا به جایی پنجره را به طور موازی حرکت دهید تا پنجره تراز شود.

مطالعه کنید
تعمیر تخصصی پنجره آلومینیومی

رگلاژ کردن پنجره یو پی وی سی دوجداره

زمان رگلاژ فرا رسیده

در صورتی که شاهد عبور صدا و آلودگی محیط مانند گرد خاک به فضای داخل خانه بودید. یعنی اینکه پنجره کیفیت خود را از دست داده است و لازم است تنظیم شود. البته که ورود و خروج هوای سرد یا گرم از دیگر موارد احتیاج به رگلاژ کردن پنجره یو پی وی سی می باشد. در حالی که مشاهده کردید پنجره به خوبی بسته نمی شود و مشکلی در شیشه دوجداره ،لولا و سایر بخش ها وجود دارد که اجازه نمی دهد پنجره به خوبی کیپ شود باید به سراغ تعمیرکار حرفه ای و ماهر از گروه فنی و مهندسی کاراکو بروید تا رگلاژ کردن پنجره یو پی وی سی دوجداره را برای شما انجام دهند.

قیمت رگلاژ

هزینه رگلاژ کردن پنجره یو پی وی سی دوجداره متغیر است و تحت تاثیر عوامل مختلفی است. برای مثال پنجره های که دارای عرض و ارتفاع بیشتری هستند از هزینه بالاتری برای تعمیر برخوردارند. به علاوه مدت زمان انجام کار ،نوع بازشو و.. در قیمت نهایی تاثیر دارد. اگر تعمیر و رگلاژ کردن پنجره یو پی وی سی به سادگی انجام شود. و نیاز به تجهیزات خاصی نباشد هزینه کمی در پی خواهد داشت. البته این موارد هزینه محسوب نمی شود. چرا که رگلاژ نبودن معایبی به همراه دارد مانند هدر رفتن انرژی ،تولید صدا در زمان باز و بسته شدن،ورود آلودگی صوتی به فضای داخل و سایر موارد اشاره کرد.

رگلاژ کردن پنجره یو پی وی سی دوجداره

نقاطی که قابلیت رگلاژ شدن دارند

لولای بازشو

لولای پنجره جهت عایق بندی بهتر باید توسط نیرو ماهر چک شود تا به درستی باز و بسته شود.

مطالعه کنید
چگونگی رگلاژ پنجره دوجداره آلومینیومی

شیشه دوجداره

اصلی ترین رگلاژ پنجره دوجداره، شیشه می باشد که در رگلاژ تاثیر بسزایی دارد. تعمیرکار باید تخصص لازم را برای رگلاژ پنجره با شیشه را داشته باشد.

یراق آلات پنجره

اسپانیولت و لولا از مواردی هستند که در بحث رگلاژ پنجره دوجداره نقش کلیدی دارد. و نصاب پنجره باید دقت کند که این دو مورد به درستی عمل کنند در غیر اینصورت یا تعمیر شود یا تعویض گردد.

لنگه بازشو

تمام بازشوها از تک حالته ، دوحالته ، کشویی بعد از مدت زمانی استفاده احتمال اینکه به میزان لازم کیپ نشوند وجود دارد و حتما لازم است رگلاژ آن چک شود.

فواید رگلاژ کردن پنجره دوجداره

  • باز و بسته شدن روان تر پنجره
  • جلوگیری از ورود گرد و خاک و آلودگی
  • دوام و طول عمر بیشتریراق آلات با سرویس شدن به موقع پنجره
  • بهبود عایق بودن پنجره در برابر گرما و سرما و صوت

با رعایت مواردی می توان رگلاژ را به تاخیر انداخت

استفاده درست از پنجره دوجداره و باز و بسته کردن اصولی

اطمینان از وجود فریم آهنی در اطراف پنجره دوجداره در زمان نصب

روغن کاری به صورت دوره ای و منظم انجام شود

تعویض دوره ای لاستیک های اطراف پنجره دوجداره برای عایق بندی و درزگیری بهتر

سفت کردن پیچ های قفل و دستگیره پنجره دوجداره در صورت شل بودن

تنظیم دقیق یراق آلات پنجره دوجداره که این مورد برعهده تعمیرکار است

کاراکو در تهران و کرج

تعمیرکاران کاراکو با سال ها سابقه و تجربه که در زمینه تعمیر و رگلاژ انواع پنجره اعم از دوجداره و آلومینیوم دارا می باشند. که می توانید مشکلات پنجره خود را مطرح کنید. تا در کوتاه ترین زمان ممکن در نقاط مختلف شهر تهران از شمال ،غرب و شرق و همچنین در شهر کرج به محل اعزام شده با ابزارآلاتی که در اختیار دارند مشکلات و آسیب های پنجره شما را برطرف نمایند.

مطالعه کنید
نصب و تعمیر نما یا پنجره کرتین وال

شماره تماس کاراکو