نمای شیشه کرتین وال از دسته نماهای است که در نگاه اول جلب توجه می نماید. چرا که زیبایی ظاهری بسیار به چشم می آید. در بسیاری از موارد نمای ساختمان سبب معروفیت ساختمان می شود به همین خاطر نمای بیرونی بسیار اهمیت دارد. نمای شیشه کرتین وال به عنوان یک دیوار غیر سازه ای معرفی می شود. به این معنی است که این سیستم وزن هیچ بخشی از ساختمان را تحمل نمی کند.

به طور معمول این به ذهن افراد می آید که فشار این نما بیش از دیگر نماها بوده و وزن زیادی را به ساختمان تحمیل می کند. اما برخلاف آن نمای کرتین وال ساختاری کاملا ایستا دارد که بر روی دیگر اجزای سازه ساختمان فشار وارد نمی کند.

به طور کلی هر نوع پنجره بعد از مدتی استفاده احتیاج به تعمیر و رگلاژ پیدا می کند. که رگلاژ پنجره دوجداره نیز به صورت دوره ای لازم و ضروری است.

اجزای نمای شیشه کرتین وال

لامل

در واقع این پنجره ترکیبی از پروفیل آلومینیومی و شیشه می باشد. پروفیل های آلومینیومی که شیشه بر روی آن قرار می گیرند لامل نامیده می شود. لامل به صورت عمودی و افقی بر روی یکدیگر قرار می گیرد. به علاوه اینکه کلیه لامل ها دارای شیارهای برای قرار دادن لاستیک درزگیر EPDM  می باشد. این لاستیک ها برای جلوگیری از ارتباط مستقیم شیشه با آلومینیوم و افزایش آب بندی نما و عایق شدن در برابر حرارت و صوت استفاده می شود.

شیشه

در نمای شیشه کرتین وال از شیشه سکوریت یا شیشه لمینت تک جداره و دوجداره استفاده می شود. ضمن اینکه پنل های شیشه ای به کار برده شده به شکلی است که می تواند هم به صورت ثابت و هم به صورت کشویی قرار گیرد تا در صورت لزوم باز شود.

مطالعه کنید
ابزارآلات مورد استفاده در تعمیر و رگلاژ در و پنجره دو جداره

نمای شیشه کرتین وال

برتری های پنجره کرتین وال

  • گزینه بسیار مناسب برای نمای ساختمان های تجاری ،اداری و مسکونی
  • این سبک نمایی مدرن بسیار مقاوم و ایستا می باشد.
  • پنجره کرتین وال برای ساختن نماهای داخلی و خارجی شفاف و براق استفاده می شود.
  • نمایی شفاف و انتقال نور طبیعی در تمام طبقات
  • این نما که از یک طرف مات است تا حریم داخل ساختمان حفظ شود و از بیرون معلوم نباشد.

هزینه این سبک از پنجره

این نوع نما معمولا کار و هزینه بیشتری نسبت به دیگر نماها دارد به همین دلیل بیشتر در ساختمان‌های لوکس و تجاری به کار می‌رود. با این حال این هزینه بالاتر مزایایی مانند مقاومت بیشتر در برابر رطوبت، باد، زلزله و گرما دارد.

شیشه کرتین وال

جمع بندی

نماهای شیشه ای از پرطرفدارترین و پرکاربرد ترین نماها در ساختمان سازی مدرن هستند. این توجه ویژه به استفاده از نمای شیشه ای موجب شده انواع مختلفی از سیستم های نصب و ساختاری نما به وجود بیاید. نمای شیشه ای کرتین وال نوعی از همین نماهای شیشه ای است که باری را بر روی سازه اصلی ساختمان اضافه نمی کند و با دیواره ی اصلی کمی فاصله دارد.

گروه فنی و مهندسی کاراکو با داشتن سال ها سابقه و تجربه در زمینه نصب، تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی در خدمت شما عزیزان در شهرهای تهران و کرج می باشد.

شماره تماس کاراکو