نما یا پنجره کرتین وال نوعی نمای شیشه ای از جنس شیشه و پروفیل آلومینیوم است که برای ساختمان های بلند مورد استفاده قرار می گیرد.

کرتین وال نوعی پوشش شیشه ای برای نمای بیرونی ساختمان است. این سبک پنجره از ساختمان در برابر عوامل خارجی همچون تغییرات آب و هوایی محافظت می کند. برخلاف سایر مصلاح این نوع پنجره از مواد بسیار سبک تری ساخته شده است. و بر دیواره خارجی نصب می شود که هیچگونه بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند. در واقع این سبک از پنجره برای نصب در ساختمان بزرگ و چند طبقه به خصوص ساختمان ها دارای کاربری تجاری گزینه بسیار مناسبی است. این سازه جلوه بصری خاصی به یک ساختمان می بخشد.

مزایای پنجره کرتین وال 

استفاده از نمای یا پنجره کرتین وال مزایای بسیاری دارد. به دلیل استفاده از مواد سبک وزن ، سیستم های کرتین وال یک گزینه مقرون به صرفه برای پوشش خارجی ساختمان است.

با توجه به توانایی این سیستم در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت ، سبب صرفه جویی در انرژی می شود. که هزینه های گرمایش، خنک سازی و نورپردازی ساختمان را کاهش می دهد.

یکی دیگر از مزایای سیستم کرتین وال که می توان آن را در واحد های کوچک یا بزرگ نصب کرد. و بسته به نیازها و اولویت پروژه ، شیشه ها ممکن است از کف تا سقف فاصله داشته باشند یا در چند طبقه نصب شوند. این نوع پیاده سازی نما انعطاف پذیری در طراحی را بیشتر می کند. به دلیل تطبیق پذیری سیستم کرتین وال ، یک گزینه جذاب و مدرن برای نمای هر ساختمان است.

مطالعه کنید
آشنایی با انواع پنجره دوجداره

نحوه ساخت و نصب پنجره کرتین وال

لامل های عمودی در طول نما قرار می گیرند و به سازه اصلی اتصال پیدا می کنند. لامل های افقی نیز مابین لامل های عمودی قرار می گیرد. در این روش به جز مرحله اکسترود آلومینیوم تمامی مراحل مانند برش لامل ها در محل پروژه انجام می شود.

این روش که روش جدیدتری به شمار می آید باعث افزایش سرعت کار می شود. تمامی مراحل برش لامل های آلومینیومی در کارخانه صورت می گیرد. و تنها عملیات نصب نمای یا پنجره کرتین وال در ساختمان انجام می شود که این کار سرعت انجام کار را بالا خواهد برد.

ویژگی های این نما

کرتین وال به صورت افقی و عمودی قابل طراحی است. که از هر دو مدل می توان برای تاسیسات خانگی و تجاری به راحتی نصب و اجرا شو.د همانطور که می دانید این سازه از آلومینیوم و شیشه ساخته می شود و شیشه آن می تواند به صورت شفاف، نیمه شفاف و مات ساخته شود.

کرتین وال یا نمای شیشه ای با ارائه ترکیبی از ظرافت، زیبایی، انعطاف پذیری در طراحی و بهره وری انرژی ، معماری معاصر را متحول ساخته است. البته که این پنجره دارای مزایای بی شماری از جمله تابش نور طبیعی، امکان طراحی خلاقانه و عایق حرارتی و صوتی است. اما در کنار آن چالش هایی مانند نگهداری، نظافت و نشت آب را نیز به همراه دارد اما حتما لازم است با افراد متخصص و ماهر در تماس باشید و از گروه کاراکو مشورت بگیرید تا بتوانید بهترین مدل و ساختار را متناسب با ساختمان خود انتخاب کنید.

مطالعه کنید
اهمیت عملکرد یراق آلات پنجره upvc

به طور کلی گروه کاراکو خدمات رگلاژ پنجره دوجداره و رگلاژ پنجره آلومینیومی به صورت اصولی و درست به مشتریان ارائه می نماید.

کرتین وال

کاراکو | نصب و تعمیر تخصصی انواع درب و پنجره 

فریم پنجره کرتین وال از آلومینیوم اکسترود شده ساخته و در محل طراحی نصب می شود. کاراکو با نیروهای متخصص و ابزارآلات پیشرفته و به روز آماده ارائه هرگونه نصب ، اجرا و پیاده سازی این نوع از نماهای خارجی ساختمان می باشد.

در صورت نیاز به تعمیر و رفع هرنوع ایراد این نوع نما نیز نیروهای کارآزموده کاراکو در کوتاه ترین زمان در محل حاضر شده و اقدام به تعمیر آن می نمایند. دانش فنی روز تعمیرکاران و نصابان ما ، تعمیر و رگلاژ درب و پنجره را آسان تر می نماید.

شماره تماس کاراکو